ابوالفتح: ادعای تلفات نداشتن عین الاسد بخاطر دوری کردن ترامپ از جنگ نظامی بود

به گزارش مهسان بلاگ، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: از آنجا که رئیس جمهور آمریکا مایل به جنگ نظامی با ایران نبود، خاطرنشان کرد حمله به عین الاسد تلفات جانی نداشته است.

ابوالفتح: ادعای تلفات نداشتن عین الاسد بخاطر دوری کردن ترامپ از جنگ نظامی بود

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی خبرنگاران، در خصوص اصرار دولت آمریکا پیرامون کتمان آمار کشته شدگان حمله ایران به پایگاه نظامی عین الاسد گفت: اصرار آمریکا بر این کتمان امری کاملا طبیعی است، چون ایران عملیاتی که انجام داده عملیات آفندی (حمله کننده) بوده است و آمریکا اقدامی پدافندی داشته است.

وی اضافه نمود: بر این اساس کشور آفندی همیشه سعی می نماید حمله را بزرگ و تاثیرگذار عنوان کند و برعکس آن کشوری که در نقش پدافندی بوده است به دنبال آن است که حمله انجام شده را کوچک و بدون تلفات جلوه دهد.

ابوالفتح با اشاره به سخنان ابتدایی ترامپ پس از حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا گفت: اگر ترامپ 18 ساعت بعد از حمله ایران به عین الاسد می پذیرفت که این حمله باعث تلفات انسانی در بین نظامیان آمریکا از جمله مجروح و کشته شده است طبیعتا جامعه جهانی و مردم آمریکا از او انتظار تلافی داشتند به ویژه آنکه قبل از این حمله ترامپ صراحتا در توئیتی اعلام نموده بود 52 نقطه ایران را هدف قرار خواهد داد.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: از آنجا که رئیس جمهور آمریکا مایل به جنگ نظامی با ایران نبود اظهار داشت حمله به عین الاسد تلفات جانی نداشته تا با این موضع گیری از شدت فشار خون خواهی در افکار عمومی کشور خود و منطقه رها گردد.

وی توضیح داد: داستان ختم به همین جا نشد و حجم تخریب در پایگاه نظامی آمریکایی ها به اندازه ای بود که امکان تکذیب تلفات انسانی وجود نداشت و این ادعا که در این حمله هیچ کس کشته و حتی مجروح نشده مشکوک به نظر می رسید بر همین اساس آمریکایی ها ابتدا آمار کشته شدگان را 11 نفر و سپس تا امروز به 34 نفر افزایش دادند که در ادامه ممکن است این آمار بیشتر گردد.

ابوالفتح یادآور شد: آنچه مسلم است حمله ایران به عین الاسد تلفات انسانی داشته است فقط اینکه تلفات منجر به مرگ شده یا نه در هاله ای از ابهام وجود دارد. در خصوص اصل ماجرا قطعا تلفاتی وجود داشته، اما آمریکایی ها بعد از گذشت حدود ده روز به آن اعتراف کردند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33704

به "ابوالفتح: ادعای تلفات نداشتن عین الاسد بخاطر دوری کردن ترامپ از جنگ نظامی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابوالفتح: ادعای تلفات نداشتن عین الاسد بخاطر دوری کردن ترامپ از جنگ نظامی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید