جزییات نمایشنامه زندگی امام (ره)

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری از نگاشته شدن نمایشنامه در مجلس تشرف تهران با موضوع زندگی امام خمینی (ره) اطلاع داد.

جزییات نمایشنامه زندگی امام (ره)

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ایوب آقاخانی کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر که مدیریت دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری را بر عهده دارد، درباره کوشش گروهی از نمایشنامه نویسان برای نگارش نمایشنامه ای درباره امام خمینی (ره) که پیش از این کوروش زارعی به آن اشاره نموده بود گفت: سال 97، ستاد بزرگداشت ارتحال امام (ره) و آقای سیدحسن خمینی عزم آن کردند که با نگاه به زندگی امام خمینی (ره)، نمایشنامه ای جدّی و قابل بحث در ابعاد مناسب فراوری گردد. این عزم و نگاه، به طرف مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری آمد و با چند جلسه، نشست و مصاحبه مسئولیت کیفی آن به دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری واگذار شد.

وی یادآور شد: گروه نمایش نامه نویسان فردا با وعده تحقق آزادی عمل برای رسیدن به درامی درست، وارد عمل شدند و پژوهش و آنالیز روی آثارِ پیش از آن، که به نحوی به ماجرا های درام ارتباط داشتند، شروع شد.

آقاخانی درباره نوع نگاهی که در نمایشنامه مدنظر نسبت به زندگی و شخصیت امام خمینی (ره) وجود دارد، شرح داد: این گروه به هدایت و مشاوره مدیریت دفتر مطالعات و پژوهش ها، ذره بین زاویه نگاهشان را از روی شخص امام خمینی (ره) به بانوی ایشان، سرکار خانم خدیجه ثقفی، برگرداندند تا بتوانند از امکانات دراماتیکِ متفاوتی برای نوشتن نمایش نامه متفاوتشان بهره ببرند.

این مدرس و پژوهشگر تئاتر اظهار کرد: نمایش نامه در مجلس تشرف تهران که نگارش آن توسط نویسندگانش، یک سال به طول انجامید، با تمام بگذار و بردار ها و رفت و آمد ها و 2 بار نگارش آن، نمایش نامه ای متفاوت، جذاب و واقع نگر با بو و برنگی شاعرانه درباره زوایای زندگی این خانواده و تأثیر فراگیر آن ها در تاریخ معاصر ایران از کار درآمده است بی آنکه در هیچ زمینه ای به شعار، مستقیم گویی یا ابتذال آثار متشابه غلطیده باشد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری در انتها سخنان خود تأکید کرد: در مجلس تشرف تهران که به مشاوره و سرپرستی دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری به رشته تحریر درآمده و فراوری شده است، یک نمایشنامه است؛ با تعاریف کیفی و عملی آن و شخصیت هایی با رنگ و تعریف و هویت دراماتیک که توسط گروه نمایش نامه نویسان فردا مشتمل بر فرهاد احمدی، علی مست علی (پژوهش و گردآوری)، و ویدا دانشور، به فرجام نهایی خود رسیده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 28465

به "جزییات نمایشنامه زندگی امام (ره)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات نمایشنامه زندگی امام (ره)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید