حقایق جالبی در خصوص جنگ جهانی اول که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول

به گزارش مهسان بلاگ، حقایق جنگ دنیای اول

جنگ دنیای اول که اغلب به صورت WWI یا WW1 نوشته می گردد به عنوان جنگ بزرگ نیز شناخته شده است. این درگیری بزرگ در اروپا اتفاق افتاده و از 28 ژوئیه 2014 تا 11 نوامبر 2018 به طول انجامید. این درگیری بین کشورها همچنین به عنوان جنگی برای سرانجام دادن به همه جنگ ها نیز توصیف شده است به طوری که در آن 70 میلیون نظامی از کشورهای مختلف در آن حضور داشته که در حدود 60 میلیون نفر از ان ها اروپایی بودند و باعث شده تا این رویداد به یکی از بزرگترین جنگ های تاریخ تبدیل گردد. از جمله حقایق جنگ دنیای اول این است که تقریبا 9 میلیون نظامی و 7 میلیون غیر نظامی به طور مستقیم در این جنگ کشته شده اند. علاوه بر این نسل کشی و آنفولانزایی که پس از جنگ در سراسر دنیا گسترش یافت باعث مرگ 50 تا 100 میلیون نفر در دنیا شد. در این مطلب می خواهیم حقایق جنگ دنیای اول را که شاید نمی دانسته اید تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

حقایق جالبی در خصوص جنگ جهانی اول که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول

حقایق جنگ جهانی اول در خصوص سلاح ها

  1. آلمانی ها در جنگ جهانی اول برای اولین بار از سلاح هایی استفاده کردند که شعله آتش را پرتاب می کرد (flamethrowers). این سلاح می توانست شعله های آتش را به طول 40 متر پرتاب کرده و همه چیز را به بسوزاند.
  2. بیش از 65 میلیون مرد از 30 کشور در جنگ جهانی اول جنگیدند که نزدیک به 10 میلیون نفر از آن ها کشته شدند. متحدین یا همان کشورهای متحد حدود 6 میلیون سرباز و نیروهای مرکزی یا همان آلمان ها و متحدانشان حدود 4 میلیون نفر را از دست دادند.
  3. در جنگ جهانی اول نزدیک به دو سوم از مرگ و میرها متعلق به درگیری های نظامی بود در حالی که در جنگ های قبل از ان بیشتر مرگ و میر در جنگ ناشی از بیماری های ایجاد شده در حین آن بود.
  4. در اوت 1914 نیروهای آلمانی در منطقه آرشوت (Aerschot) تعداد 150 نفر از شهروندان را کشتند. این کشتار بخشی از سیاست جنگ برای ایجاد ترس بود که از این طریق سایر افراد در مناطق اشغال شده شورش نکنند.

اطلاعات جنگی از حقایق جنگ جهانی اول

  1. در طول جنگ جهانی اول تانک های انگلیسی را به دو دسته تانک های مردان و زنان تقسیم بندی کردند. این تقسیم بندی صرفا برای شناسایی تانک ها بود. تانک های مردان دارای توپ بوده و بر روی تانک های زنان اسلحه های سنگین نصب شده بود.
  2. ویلی کوچک (Little Willie) اولین تانکی است که به عنوان نمونه در جنگ جهانی اول ساخته شد. این نمونه در سال 1915 ساخته شده و با سرعت 4.8 کیلومتر در ساعت می توانست حرکت نماید.
  3. در جنگ جهانی اول آتش توپخانه و معادن باعث ایجاد سر و صدای بسیار می شده است. در سال 1917 انفجار مواد منفجره ای که در زیر خطوط آلمانی در منطقه Messines Ridge در پرس (Ypres) بلژیک روی داد در لندن و در فاصله 220 کیلومتری از آن شنیده شد.
  4. استخر صلح دریاچه ای در نزدیکی مسینز (Messines) بلژیک می باشد که 12 متر عمق دارد. این حفره زمانی به وجود آمد که بریتانیا یک معدن را با 45 تن مواد منفجره منفجر کرد.

حقایق جنگ جهانی اول از توانایی های نظامی

  1. پیروز ترین خلبان جنگنده در تمام طول جنگ جهانی اول مانفرد آلبرچت فریهر ون ریچدوفن (Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen) بود که از سال 1892 تا 1918 زندگی می کرده و به بارون سرخ نیز مشهور بوده است. او توانست 80 هواپیما را ساقط نماید و این میزان بیش از هر خلبان دیگری در جنگ جهانی اول است. هواپیمای او در نهایت در نزدیکی آمینز (Amiens) سقط کرده و کشته شد. رنه فونک فرانسوی (René Fonck) که از 1894 تا 1953 زندگی می کرده است پیروزترین خلبان جنگنده متفقین بوده که توانسته است 75 عدد از هواپیماهای دشمن را ساقط نماید.
  2. در طول جنگ جهانی اول سگ ها به عنوان پیام رسان دستورات به خطوط جلویی به وسیله کپسول هایی که به بدن آن ها متصل می شد مورد استفاده نهاده شده اند. علاوه بر این از سگ ها برای نصب سیم های تلگراف نیز استفاده می شده است.
  3. بیگ برتا (Big Bertha) یک توپ 48 تنی بوده که در جنگ جهانی اول توسط آلمانی ها مورد استفاده نهاده شد. این نام پس از همسر طراح آن گوستاو کروپ (Gustav Krupp) نامگذاری شده است. این توپ می توانسته گلوله های 930 کیلوگرمی را به اندازه 15 کیلومتر شلیک نماید. البته که 200 نفر به مدت 6 ساعت برای راه اندازی آن فراهم کردن آن مورد احتیاج بوده اند. آلمان 13 عدد از این سلاح های عظیم که به سلاح های عجیب نیز شهرت داشتند مجهز بود.
  4. نام تانک در ابتدا کشتی های زمینی (landships) بود. با این حال زمانی که برای مخفی کردن آن ها کوشش شد تا آن را شبیه مخزن آب نمایش دهند، بریتانیایی ها تصمیم گرفتند تا آن را تانک نامگذاری کنند.

حقایق جنگ جهانی اول در خصوص ایالات متحده

  1. دومین فرمانده فرانسوی به نام آلفرد جوبیر (Alfred Joubaire) در خاطرات خود درباره جنگ جهانی اول قبل از مرگش نوشته بود: بشریت دیوانه است. کارهایی که انجام می دهیم باید دیوانه وار باشد، چه صحنه هایی از قتل عام و ترس که به وجود آمدند. من نمی توانم کلماتی را برای آنچه دیده ام پیدا کنم. حتی جهنم هم نمی تواند به این اندازه وحشتناک باشد.
  2. بعضی از آمریکایی ها مخالف این بودند که ایالات متحده در ابتدا مخالف ورود به جنگ جهانی اول بوده است. بنابراین ان ها وارد لژیون های خارجی فرانسه و یا ارتش بریتانیا و کانادا شدند. یک گروه از خلبانان ایالات متحده گروهی به نام لافایت اسکادریل را راه اندازی کرده که بخشی از نیروی هوایی فرانسه بوده و در واحدهای ارتش در جبهه غربی فعال بوده اند.
  3. در اوایل سال 1917 کریپتوگرافرهای بریتانیایی تلگرافی از منشی خارجی آلمان به نام آرتور زیمزمن (Arthur Zimmermann) دریافت کرده که به وزیر آلمان در مکزیک پیام داده بود. این تلگراف مکزیک را به حمله به قلمرو ایالات متحده تشویق کرده بود. بریتانیا آن را بیش از یک ماه از ایالات متحده مخفی نگه داشتند. آن ها می خواستند در زمان مناسب این پیام را به ایالات متحده نشان داده تا بتوانند از یاری او در جنگ استفاده کنند.
  1. شعار تبلیغاتی وودرو ویلسون (Woodrow Wilson) در کمپین انتخاباتی او در دومین دوره اش این بود که او ما را از جنگ بیرون خواهد آورد. جالب اینجاست که او حدود یک ماه پس از آنکه به قدرت رسید در 6 آوریل 1917 علیه آلمان اعلان جنگ نمود.
  2. برای افزایش حجم ارتش ایالات متحده در دوران جنگ جهانی اول، کنگره در ماه مه 1917 قانون خدمت انتخابی را که طرح پیش نویس ان در ماه های قبلی تهیه شده بود به تصویب رساند. تا سرانجام جنگ 2.7 میلیون نفر در حال برنامه ریزی از این طریق بوده و 1.3 میلیون داوطلب دیگر نیز وجود داشتند.
  3. در طول جنگ جهانی اول آلمانی های مقیم ایالات متحده مظنون به شمار می رفتند. بعضی از اقدامات خشونت آمیز نیز علیه آلمانی ها صورت گرفت از جمله آن ها می توان به آتش زدن کتاب های آلمانی، کشتن سگ های ژرمن آلمانی و حتی کشتن یک آلمانی آمریکایی اشاره نمود.

حقایق جنگ جهانی اول در خصوص هزینه های جنگ

  1. در طی جنگ جهانی اول آنفولانزای اسپانیایی حدود یک سوم از کل نظامیان را از پای در آورد.
  2. هربرت هوور (Herbert Hoover) کسی که در سال 1929 به ریاست جمهوری رسید در طول جنگ به عنوان مدیر غذایی ایالات متحده منسوب شد. وظیفه او این بود که غذا را به ایالات متحده و متحدانش برساند. بنابراین او مردم را به باغ پیروزی تشویق نمود. بیش از 20 میلیون نفر از آمریکایی ها برای تامین غذا آغاز به کاشت در باغ های خود کرده و مصرف مواد غذایی در این کشور 15 درصد کاهش یافت.
  3. هزینه کل جنگ جهانی اول برای ایالات متحده بیش از 30 میلیارد دلار بود.
  4. جنگ هزاران سربازان را نابود کرده و یا معلول کرد. جراحی های بسیاری برای اصلاح آسیب های صورت سربازان صورت گرفت. همچنین از ماسک ها نیز برای پوشش آسیب های وحشتناک استفاده می شده است. بعضی از سرابازان تمام عمر خود را در خانه سالمندان گذرانده اند.
  5. جنگ جهانی اول در لیست کشنده ترین نبردهای تاریخ عنوان در رتبه ششم نهاده شده است.
  1. نویسنده بریتانیایی به نام تی ای لارنس (T.E. Lawrence) که از 1888 تا 1935 زندگی می کرده و به عنوان لورنس عرب نیز شناخته می شد برای رساندن اطلاعات به متفقین در خاورمیانه کار می کرد. او همچنین باعث ایجاد شورشی از جانب اعراب بر علیه ترک ها شده و آن را در کتاب خود به نام هفت ستون حکمت (The Seven Pillars of Wisdom) بیان کرده است.
  2. چهار امپراتوری پس از جنگ جهانی اول از بین رفتند. امپراتوری های عثمانی، اتریش مجارستان، آلمان و روس ها از جمله آن ها بودند.

منبع: www.factretriever.com

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45550

به "حقایق جالبی در خصوص جنگ جهانی اول که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالبی در خصوص جنگ جهانی اول که احتمالا نمی دانستید ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید