شما انتخاب کنید: مهران یا مهناز؟

به گزارش مهسان بلاگ، روزنامه هفت صبح - سیامک رحمانی: یک- انتقاد از مهران مدیری پس از انتشار عکس هایی که ظاهرا او را در پاریس نشان می دهد، بالا گرفته. جماعت ناراضی می گویند او با پولی که در ایران درمی آورد در اروپا خوش می گذراند. تعطیلات ژانویه اش را در فرانسه می گذراند و لابد چند روز بعد می خواهد برگردد و در برنامه دورهمی از مسائل مردم حرف بزند و به مسئولان و این و آن انتقاد کند که چرا حال جامعه را متوجه نیستند.

شما انتخاب کنید: مهران یا مهناز؟

جماعت ناراضی می گویند درآمد او از برنامه دورهمی و دستمزد هایی که برای فیلم ها و سریال هایش کسب می نماید فوق العاده بالاست. طبیعی نیست؛ که او به عنوان هنرمند لابد مالیات هم نمی دهد. یعنی کمترین سهمی در اداره مملکت با این همه فشار و بحران ندارد. اما به خودش حق می دهد که پایین و بالای کشور را -جز بخش های غیرمجاز- مورد تاخت و تاز قرار دهد و به طنز بکشد.

شانس مدیری این است که آخرین گفته های خبرسازش متلک به روحانی و دولت بوده. برای همین حالا غیر از مدافعان روتین و همیشگی، رسانه های آن طرفی هم همسو شده اند تا از مدیری حمایت نمایند و به مردم یادآوری نمایند که سرشان به کار خودشان باشد! یادآوری نمایند که مهران مدیری هرچه درمی آورد با عرق جبین و کد یمین است و حق دارد که هر جای جهان که دلش خواست خوش بگذراند! به منتقدان متعرض می شوند که او درآمدش را از بخش خصوصی کسب نموده و هرچه درآورده بابت زحمتی بوده که کشیده و عنایتی که مردم به او داشته اند؛ که تماشایش نموده اند و پربیننده و محبوب بوده؛ که اگر به او حمله می گردد به خاطر بدخواهان و سوگیری های سیاسی و به خاطر این است که گفته ها و طنز او برای دولت و این طرفی ها گران تمام شده.

دو- درباره مهناز افشار تقریبا قضیه برعکس است. این روز ها رسانه های رسمی و دلواپس، بی وقفه در حال رصد احوالات خانم افشار هستند تا ریز به ریز آن را قضاوت نمایند و هنرمند مهاجر را بابت اش به صلابه بکشند. این که او کجا می رود و چه می نماید و چه می پوشد، همه مورد توجه است و باعث حمله به افشار و حتی اطرافیانش می گردد. اینجا دیگر دخالت نکردن در زندگی خصوصی و این که مهناز افشار از کجا آورده و حق زندگی و تصمیم گیری دارد یا نه، معنای متفاوتی پیدا می نماید.

فارغ از این که او راهش را جدا نموده و به راستای رفته که در نگاه رسمی حاکم بر کشور نه فقط ناپسند که مجرمانه است. در اینجا احتمالا بخشی از افکار عمومی هستند که حق را به مهناز افشار می دهند و معتقدند که او مخیر بوده برای زندگیش راه تازه ای انتخاب کند و در ایران بماند یا نه. این بخش از افکار عمومی هستند که احتمالا او را بابت پوشش در حال استحاله اش شماتت نمی نمایند، برایش دل می سوزانند و چه بسا به تماشای شو در دست تهیه و مصاحبه پیش رویش بنشینند و لذت ببرند و تمجیدش نمایند.

سه- این که در این مقایسه مدیری راه صواب را رفته و می رود یا مهناز افشار، جز با ایستادن در یک طرف دعوا ممکن نیست. این دو برخلاف بسیاری از چهره های هنری در کشور، سنگ هایشان را واکنده اند و تعیین نموده اند که کجای داستان ایستاده اند؛ بنابراین پی بردن به این که چرا مدیری ستایش می گردد و زیر چتر حمایتی قرار می گیرد و چقدر جهانیش با مهناز افشار متفاوت است، سخت نیست. شاید در این معرکه یک نکته قابل اشاره باشد. این که قضاوت کردن درباره هیچکدام از آن ها و رفتار و موضعگیری هایشان، حتی درباره زندگی خصوصی شان را نمی توان منع کرد.

مدیری و افشار به عنوان دو سلبریتی مورد توجه جامعه، خواهی نخواهی مورد قضاوت قرار خواهند گرفت و راه فراری ندارند. آن ها هم مثل هر سلبریتی دیگری، از وقتی که قدم در راستا شهرت گذاشته اند، حتی اگر دلشان نخواهد، پای این حقیقت را امضا نموده اند که زندگی خصوصی و افکار و اعمال شان شبیه عموم جامعه نباشد. به خصوص که هر دو هم ایده هایشان را با صدای بلند می گویند و هر که را بخواهند زیر تیغ می برند. این که ما موافق این محکمه عمومی باشیم یا نه، این که در کنکاش ها شرکت کنیم و جزیی از هیات ژوری باشیم یا نه، به خودمان و وجدان خودمان مربوط است. اما این که چنین عرصه ای هست را نمی گردد کتمان کرد. نمی گردد از مردم گله داشت.

شاید کسانی که حامی مدیری هستند و امروز به خاطر تصاویر لو رفته او رنجیده خاطرند و دیگران را انذار می دهند که نبینید و کاری نداشته باشید، اگر به رفتارشان در قبال مهناز افشار و افشار های نوعی نگاه نمایند، شرمسار شوند. همانطور که طرف مقابل، نمی توانند استاندارد های دوگانه ای برای روبرو شدن با پدیده ها در پیش بگیرند. شاید این توجه شدید و احکام سنگین درباره خصوصی ترین امور زندگی سلبریتی ها به نظر بی رحمانه باشد. اما آن ها همین را هم پذیرفته اند. وقتی خواستند از تمام امتیازات شهرت و سلبریتیگی بهره مند شوند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: برترین ها
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31894

به "شما انتخاب کنید: مهران یا مهناز؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما انتخاب کنید: مهران یا مهناز؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید