فارس مهد فرهنگ تمدن ایران است

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/فارساستاندار فارس این استان را مهد فرهنگ و تمدن ایران زمین دانست و بر لزوم توجه بیشتر به داشته های فارس تاکید کرد.

فارس مهد فرهنگ تمدن ایران است

به گزارش خبرنگاران عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح نمایشگاه تاریخی محلی استان فارس که همزمان با آغاز هفته تاریخ و فرهنگ فارس با شعارفارس، مهد تمدن ایران زمین در تهران انجام شد، با اشاره به اینکه همگان از قدمت دیرینه فارس به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران اسلامی آگاه هستند، اضافه کرد: این دیار کهن ازدیرباز خواستگاه امپراتوری های بزرگی همچون هخامنشیان و ساسانیان بوده که در آن زمان ایران و ایرانی و فرهنگ انسان دوستی و کشور داری را به جهان نشان داده اند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه مردمان فارس از ابتدای اعلام موجودیت اسلام همواره عشقی وافر به خاندان نبوت و رسالت و دین مبین اسلام داشته اند، پیوستن سلمان فارسی از این سرزمین به صحابه حضرت رسول (ص) مصداقی از این ارادت است

استاندار فارس با تاکید بر نقش و اثرگذاری استان فارس در دوران اسلامی، شکل گیری انقلاب اسلامی، استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی و دفاع مقدس تقدیم 14هزار و 500 شهید گلگون کفن در راه حفظ کیان دین و کشور را نمایانگر این جایگاه ارزشمند دانست و بیان کرد: بی تردید همه ما به پرورش چنین فرزندان شریفی در خطه فارس می بالیم.

رحیمی با اشاره به اینکه از گذشته های دور تا کنون ایران را با نام هایی همچون فارس، پارس و پرسپولیس می شناسند، اظهار کرد: استان فارس پرچمدار تاریخ، فرهنگ و تمدن کشور و معرف امروز ایران اسلامی در اقصی نقاط جهان است.

وی خاطر نشان کرد: آثار به یادگار مانده ای همچون نقش رستم، تخت جمشید، پاسارگاد و آتشکده و کاخ های ساسانی و هخامنشی که به عنوان آثار جهانی به ثبت رسیده نشانی از قدمت تمدن در دیار فارس است که امروز نیز این دارایی های کهن را پاس می داریم.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه علاوه بر افتخار به گذشته با ارزش فارس باید بایسته ها و آینده استان را نیز مورد کنکاش قرار دهیم تا با اندیشه ورزی و تدبیر بتوانیم فردایی بهتر برای مردم رقم بزنیم.

رحیمی ضمن اشاره به پتانسیل ها و توانمندی های فراوان فارس ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از خرد جمعی و همراهی بزرگان و صاحب نظران بتوانیم از این سرمایه ها برای اعتلای، استان، مردم و کشور استفاده کنیم.

استاندار فارس گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که توسعه محلی و منطقه ای به توسعه ملی گره زده شود و دستیابی به این هدف با حمایت بزرگان فارس میسر خواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24898

به "فارس مهد فرهنگ تمدن ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس مهد فرهنگ تمدن ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید