دیدار نمایندگان ویژه آمریکا و کره شمالی برای زمینه سازی دیدار ترامپ و اون

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده ویژه آمریکا برای رسیدگی به امور کره شمالی قرار است طی سفری سه روزه به سئول با همتای خود از کره شمالی ملاقات و در مورد جزئیات ملاقات دوم دونالد ترامپ و کیم جونگ اون گفت وگو کند.

دیدار نمایندگان ویژه آمریکا و کره شمالی برای زمینه سازی دیدار ترامپ و اون

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، استفن بیگان، کننده ویژه آمریکا در امور کره شمالی با کیم هیوک چول، همتای خود از کره شمالی و همچنین سفیر سابق این کشور در اسپانیا در مورد جزئیات ملاقات دوم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ملاقات می کند.

در حالی که خبر سفر بیگان به کره جنوبی اعلام شد اما وزارت امورخارجه آمریکا اشاره نکرد که این مذاکرات کاری در کجا به وقوع می پوندد.

بر اساس گزارش منابع آگاه احتمال دارد که گفت وگوهای این دو کشور در روستای مرزی پانمونجوم صورت گیرد. یک مقام دیپلماتیک گفت: مکان مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی هنوز مشخص نیست اما پانمونجوم تا اینجای کار از مکان های احتمالی این گفت وگوها است.

پانمونجوم مکان ملاقات بیگان با چویی سون هی، همتای سابق خود از کره شمالی قبل از اولین نشست تاریخی دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در ژوئن سال گذشته بود.

ترامپ هفته گذشته بیان نمود که تاریخ و زمان ملاقات دومش با کیم جونگ اون در این هفته اعلام خواهد شد. این نشست در اواخر فوریه و احتمالاً در ویتنام به وقوع خواهد پیوست.

یک منبع دیگر گفت: از آنجایی که قبل از نشست دوم آمریکا و کره شمالی مسائل زیادی هست که باید حل شوند بنابراین ممکن است این مذاکرا ت کاری بین دو کننده بیش از یک روز به درازا بکشد.

انتظار می رود که کنندگان واشنگتن و پیونگ یانگ در مورد اقدامات خلع سلاح هسته ای کره شمالی و معیارهای مربوطه از سوی آمریکا صحبت کنند.

بیگان هفته گذشته در سخنرانی ای در دانشگاه آکسفورد گفت: در سفر اکتبر سال گذشته مایک پاپمئو، وزیر امور خارجه آمریکا به پیونگ یانگ، رهبر کره شمالی قول داد که در ازای معیارها و توافقات آمریکا تمام تحهیزات غنی سازی اورانیوم و پلوتونیوم خود را نابود کند.

ترامپ و کیم جونگ اون اولین نشست تاریخی خود را ژوئن سال گذشته در سنگاپور انجام دادند و کره شمالی عهد کرد تا در ازای تأمین امنیتی توسط آمریکا در راستای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره عمل کند.

اما خلع سلاح با درخواست کره شمالی مبنی بر لغو تحریم ها و تعهد آمریکا به معیارهای مربوطه برای اقداماتی که تا به امروز اجرا شده، نظیر انحلال یک سایت آزمایش هسته ای، به بن بست خورده است.

اما واشنگتن اعلام کرده است که فشارها و تحریم ها هنگامی خاتمه می پذیرد که کره شمالی خلع سلاح را به طور کامل اجرا کند از جمله نابودی لیستی از سلاح های هسته ای را در دستور کار خود قرار دهد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31087

به "دیدار نمایندگان ویژه آمریکا و کره شمالی برای زمینه سازی دیدار ترامپ و اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار نمایندگان ویژه آمریکا و کره شمالی برای زمینه سازی دیدار ترامپ و اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید