هشدار ترکیه به اروپا درباره بی توجهی به اجرای طرح آزادی ویزا

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور اروپای ترکیه با تاکید بر اینکه مسئله آزادی ویزا برای شهروندان ترک باید هر چه سریع تر روشن شود درباره عواقب بی توجهی به این مسئله به اتحادیه اروپا هشدار داد.

هشدار ترکیه به اروپا درباره بی توجهی به اجرای طرح آزادی ویزا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، عمر سلیک، وزیر امور اروپای ترکیه با تاکید بر اینکه مسئله آزادی ویزا برای شهروندان ترک هر چه سریع تر باید روشن شود اتحادیه اروپا را تهدید به عواقب بی توجهی به این مسئله کرده و گفت: اگر این مسئله هر چه سریع تر روشن نشود ترکیه اقدامات درباره بازگرداندن پناهندگان را در پیش می گیرد.

این در حالی است که عمر سلیک در دیدار وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا اطمینان داده بود که آنکارا به توافق پناهندگان با اروپا پایبند خواهد بود.

اتحادیه اروپا در قالب توافق پناهندگان و در ازای بازگرداندن پناهندگان غیرقانونی از یونان اجرای آزادی ویزا برای شهروندان ترک را به این کشور وعده داده بود؛ البته یکی از شروط مد نظر بروکسل برای اجرای این طرح، اصلاح قانون مبارزه با ترویسم ترکیه بود. ترکیه چنین تغییراتی در قانون مبارزه با تروریسم خود را رد می کند و از طرفی بر اجرای طرح آزادی ویزا تا ماه اکتبر تاکید دارد.

سلیک بر رد درخواست اتحادیه اروپا برای اصلاح قانون مبارزه با تروریسم کشورش تأکید کرد و گفت: چگونه ممکن است که ما قانون مبارزه با تروریسم خود را تغییر دهیم وقتی که از اتحادیه اروپا دفاع می کنیم.

وی همچنین خواستار پرداخت کمک های مالی وعده داده شده اتحادیه اروپا به کشورش برای غلبه بر بحران پناهندگان شد.

سلیک همچنین این انتقاد را به بسکمک کشورهای اروپایی وارد کرد که هیچ پناهنده ای را نمی پذیرند.

بر اساس توافق پناهندگان، ترکیه باید همه پناهندگانی را که درخواست پناهندگی آن ها در یونان رد شده است، بازگرداند. اتحادیه اروپا نیز در ازای آن وعده کمک های مالی و آزادی ویزا برای شهروندان ترک را به این کشور داده است.

رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ترکیه نیز در پی تردیدهای ترکیه برای اجرای طرح آزادی ویزا چندی پیش تهدید کردند که از توافق پناهندگان با اروپا چشم پوشی می کنند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35229

به "هشدار ترکیه به اروپا درباره بی توجهی به اجرای طرح آزادی ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ترکیه به اروپا درباره بی توجهی به اجرای طرح آزادی ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید