کمبود اعتبار مانع عملیاتی شدن طرح های پژوهشی نشود

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود اعتبار نباید مانعی برای عملیاتی نشدن طرح های پژوهشی باشد.

کمبود اعتبار مانع عملیاتی شدن طرح های پژوهشی نشود

اقبال عباسی 29 بهمن ماه در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح های پژوهشی باید کاربردی و بر اساس نیازهای استان باشد، اظهار کرد: طرح هایی که نیاز به اعتبار بالایی دارند را می توان به صورت مرحله به مرحله اجرا کرد، کمبود اعتبار نباید مانعی برای عدم عملیاتی شدن طرح های پژوهشی باشد.

وی در ادامه با اشاره به مزایای طرح ساخت واکسن اختصاصی برای بیماری VHS در ماهیان قزل آلا، افزود: سرمایه گذاری بر روی اجرای برخی از طرح های پژوهشی ریسک بالایی دارد، اما در صورت موفقیت این طرح ها می توان مسائل برخی از واحدهای تولیدی مانند پرورش ماهیان قزل آلا را مرتفع کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارائه طرح برای ساخت دستگاهی برای دمندگی حرارات به باغات برای جلوگیری از سرمازدگی باید مجددا به کارگروه کاری ارجاع داده شود تا در صورت تصویب به آن اعتبار لازم اختصاص پیدا کند.

عباسی در ادامه جلسه با تأکید بر اهمیت اجرای طرح حق آبه های زیست محیطی کارون در چهارمحال و بختیاری، افزود: به علت اهمیت این موضوع باید اعتبار لازم به این طرح اختصاص پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: این طرح پژوهشی با موضوع دانشگاه شهرکرد و همکاری های دستگاه های متولی در بخش شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست برای تعیین حق آبه ها اجرا می شود، اعتبار مورد نیاز این طرح حدود 400 میلیون تومان است که در چند مرحله این اعتبار به آن اختصاص پیدا می کند.

در ادامه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح های پژوهشی باید بر حل مسائل استان متمرکز شوند، اظهار کرد: باید از ظرفیت های استان در انجام طرح های پژوهشی استفاده کرد.

شهریارپور با اشاره به اینکه 14 طرح در کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری به تصویب اعضا رسیده است، گفت: برای اجرای این طرح ها حدود 484 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امیدواریم نتایج اجرای این طرح ها برای حل مسائل استان به ویژه توسعه باغات، پرورش ماهی، قزل آلا، مسائل اجتماعی، جوانان، خانواده، اشتغال و ... موثر باشد.

شهریارپور با بیان اینکه فراخوانی برای دریافت پرپوزال های پژوهشگران برای انجام طرح های پژوهشی اعلام شده است، اظهار داشت: تا به امروز 32 پرپوزال به این دبیرخانه ارسال شده است و زمان برای علاقه مندان به این کار نیز وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در انتها اظهار داشت: حدود 70 درصد طرح های ارائه شده در کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان به علت کاربردی نبودن پس از بررسی اعضا حذف شد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 35483

به "کمبود اعتبار مانع عملیاتی شدن طرح های پژوهشی نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود اعتبار مانع عملیاتی شدن طرح های پژوهشی نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید